اخبار


  • 5181
  • 1560 مرتبه
نصب کنتورهای هوشمند ، نوسازی تابلوهای برق و بانکهای خازنی

نصب کنتورهای هوشمند ، نوسازی تابلوهای برق و بانکهای خازنی

1400/06/04 12:53:04 ب.ظ

به گزارش روابط عمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد خلیل پور معاون فنی مهندسی  فرودگاه بین المللی مهرآباد در زمینه بهینه سازی و نوسازی تابلوهای برق فرودگاه مهرآباد گفت: با توجه به فرسودگی زیر ساخت های فنی فرودگاه مهرآباد این اداره کل اقدام به بهسازی ونوسازی بعضی از این زیر ساختها به منظور برقرای ایمنی وهمجنین بهینه سازی مصرف اقدام به انجام  بهسازی زیر ساختهای تاسیساتی نموده است از جمله این اقدامات جمع آوری تابلو های فرسوده  قدیمی  و نصب تعداد 11 دستگاه تابلوی برق جدید در حال اجرا است.

ایشان گفت : که این مهم با توجه به محدودیت های مکررقطعی برق و به منظور نوسازی ، ایمن سازی ، بهینه سازی انرژی  و تامین برق پایدار انجام می گردد  واکنون هفت دستگاه تابلو برق  تعویض و نصب گردید.  و بقیه تابلو ها نیز با هماهنگی بخش های ذیربط در حال تعویض می باشد.

وی اضافه نمود به منظور کاهش بار راکتیو نیز  چهار دستگاه بانک خازنی در چندین بخش این فرودگاه  نصب گردیده اندو ساخت و نصب بقیه خازنها در دست اقدام میباشد.

خلیل پورگفت: درچند سال اخیر رویکرد  این اداره کل در   سیستم روشنایی استفاده از لامپهایLED که دارای بازدهی حدود 80 درصد نسبت به لامپهای سنتی دارند بوده است که این امر باعث کاهش قابل توجه در میزان مصرف برق شده است.

وی درباره اقدامات دیگر این اداره کل در حوزه بهره وری کاهش مصرف انرژی گفت:تعویض کنتور های برق قدیمی و تبدیل به کنتورهای  های هوشمند به منظور کاهش خطای اندازه گیری و نیز مدیریت مصرف انرژی از جمله اقدامات صورت گرفته می باشد.

 

وی در پایان گفت:با توجه به اقدامات صورت گرفته افزایش بهره وری و دریافت ایده مناسب در انطباق  معیار مصرف انرژی فرصتی  است که برای به دست آوردن آن باید مطابق با استاندارهای روز و همچنین کاهش مصرف انرژی پیش رفت.